Garantie

Ik doe mijn uiterste best om elke motor zo goed mogelijk af te leveren. Maar mocht er toch een probleem zijn, dan lossen we dat natuurlijk samen zo snel mogelijk op.

Let op! Volg de montagevoorschriften goed op. Doe je dat niet, dan kan dat gevolgen hebben voor de garantie.

Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat de meeste problemen na revisie niet in de motor zelf zitten, maar in de aanbouwdelen: sensoren, turbo, verstuivers, roetfilter, carterontluchting, noem maar op. Daarom kijken we bij een probleem als eerste in de auto zelf, om daar de oorzaak te vinden. Het is belangrijk dat je niet zelf onderdelen gaat vervangen of los halen zonder overleg – dat maakt het alleen maar lastiger om een goede diagnose te stellen.

Lukt het niet om het probleem in de auto op te lossen of blijkt dat het probleem toch echt in de motor zit? Dan moet de motor uitgebouwd worden en naar mij teruggestuurd worden. Ik haal ‘m dan zo snel mogelijk uit elkaar om alles goed te inspecteren. Zodra ik weet wat er aan de hand is, neem ik contact met je op. Er zijn dan drie mogelijke uitkomsten:

1. Het probleem zit in de geleverde motor

In dat geval is het mijn fout. Ik zorg dan dat de motor weer in werkende staat terugkomt. Daarnaast vergoed ik de in- en uitbouwkosten, gerekend op €50 per uur.

2. De schade is ontstaan door iets in de ombouw of door verkeerd gebruik

Dan is het dus geen revisiefout. Ik doe in dat geval een voorstel om de motor weer te repareren. Je bepaalt dan zelf of je dat wil laten uitvoeren.

3. Er is geen duidelijke oorzaak te vinden

Soms is er simpelweg geen aanwijsbare reden voor het probleem. In dat geval zullen we de kosten samen delen: ik zorg dat de motor weer helemaal in orde komt, en jij regelt het transport en de in- en uitbouw.

Scroll naar boven